Якщо вдасться розкрутитися, будете продавати 3 000 чашок кави на місяць.
РЕЄСТРАЦІЯ ПП
Про те, як стати приватним підприємцем, ми писали в попередніх статтях. Процес реєстрації займе у вас 3-4 тижні. Якщо ви хочете заощадити час, можна передоручити реєстрацію фірмі. Вона підготує всі документи за 8 днів і 2 тис. грн.
Порада в тему
Сергій, керівник напрямку роздрібної торгівлі мережі міні-кав'ярень, досвід роботи 5 років: «Враховуючи, що кав'ярню ви розгорнете на« чужій »території, вам не потрібно реєструватися в« Київенерго »та організації« Благоустрій »: торговельні та бізнес-центри мають всі дозволу від них. А ось санепідемстанції не уникнути ».
Ірина Галушко, керівник відділу продажів компанії «Смачна кава»: «При реєстрації потрібно вказати у Класифікаторі видів економічної діяльності -« роздрібна торгівля продуктами харчування ».
Підшукувати місце
Міні-кав'ярню краще розташовувати в місцях з великим потоком людей. Але - в приміщенні. Пити каву на жвавій вулиці незатишно, до того ж, в самий сезон продажу кави під відкритим небом просто холодно. Тому орієнтуйтеся на торгово-розважальні та ділові центри. Заодно ви будете забезпечені охороною: стерегти всі об'єкти всередині ТРЦ або офісного комплексу - обов'язок їх служб безпеки.
Техвимоги. Для маленького пункту розпиття кави достатньо 4 кв. м. На них розміститься прилавок або барна стійка з усіма полками для сировини, витратних матеріалів та інструментарію бариста (фахівець з еспресо) і устаткування. А також - вітрина для супутніх товарів і 2-3 барних стільця. Якщо ви хочете надати клієнтам більший комфорт, орендуйте 6 кв. м, і тоді буде місце для пари столиків зі стільцями. Вартість оренди в київських торгових центрах становить $ 50-150 за 1 кв. м. Виходить, оренда мінімального приміщення для кав'ярні обійдеться в середньому в $ 400 в місяць.
Крім простору, знадобиться електромережу для роботи обладнання: з напругою 220 В і розрахована на споживану потужність 5 кВт.
Присутність водопроводу і каналізації поблизу - бажана, але необов'язкова опція. Кава-машини здатні працювати на рідини з-під крана, але в такому випадку доведеться витрачатися на пом'якшувач для води (1000 грн.). Інакше апарат швидко вийде з ладу. До того ж, вода з-під крана може не кращим чином позначитися на смакових якостях напою. Інша справа, що наявність водопроводу дозволить заощадити гроші і сили на побутові потреби: не потрібно буде витрачати дорогоцінну бутильовану вологу на миття рук і прибирання, купувати насос вартістю від 850 грн.
Порада в тему
Сергій, керівник напрямку роздрібної торгівлі мережі міні-кав'ярень: «Незважаючи на те, що на вокзалах трафік божевільний, кава там ніхто не п'є. Всі поспішають. До того ж, звідки там візьмуться постійні клієнти? Намагаємося розміщувати кав'ярні в торгових центрах і магазинах у касовій зоні. Зверніть особливу увагу на присутність конкурентів. Автомати з продажу кави, навіть натурального, такими можна не рахувати. Ще один момент: раджу відкривати кілька точок. Якщо на одній точці торгівля йде не дуже, а на іншій - чудово, недобір прибутку на першій компенсується ».
Володимир Швидкий, адміністратор мережі міні-кав'ярень «Капіталіст», досвід роботи 6 років: «Найбільше п'ють каву люди 25-35 років. Можна визначити і на око, наскільки багато народу цього віку проходить в місці потенційного розміщення кав'ярні, але ми проводили маркетингові дослідження ».
Ірина Галушко, керівник відділу продажів компанії «Смачна кава»: «У житлових масивах ставити міні-кав'ярню марно. Потрібен якісний живий трафік. А там потік людей присутні тільки вранці і ввечері ».
Підбирати устаткування, меблів та інвентарю
ТЕХНІКА. Напівавтоматична професійна кава-машина в змозі готувати цілий ряд кавових напоїв, у тому числі на молоці. Одночасно вона здатна чаклувати над двома чашками. Вона ж меле зерна. Купуючи апарат, зверніть увагу, чи надає продавець сервіс. В іншому випадку доставка, монтаж і налаштування обійдуться в 500 грн. В інтернеті можна знайти оголошення про продаж машин б / в. Ціна на них зазвичай в 2 рази нижче нових (7,5 тис. грн.). Але, якщо вийдуть з ладу основні вузли, то на ремонт ви витратите більше, ніж заощадите.
Незважаючи на те, що для приготування напоїв не потрібна окрема кавомолка - відповідна функція є в каві-машині, - все ж купите її (4 тис. грн.). Багато клієнтів, прийшовши в захват від напою, набувають у міні-кав'ярні мелені зерна тієї ж марки.
Влітку ваш бізнес будуть підтримувати молочні коктейлі. Для їх приготування придбайте професійний міксер (2500-3500 грн.)
Для зберігання молока, льоду та інших безалкогольних напоїв потрібен холодильник. Барний холодильник для газованої води безкоштовно надасть її постачальник. Якщо ви не мають наміру робити ставку на лимонад, купіть звичайний холодильник з морозильником за 2 тис. грн.
Аксесуари бариста - молочник для приготування пінки капучіно, прес для трамбування меленої кави, дозатори, ємності - потягнуть на 700 грн.
Порада в тему
Сергій, керівник напрямку роздрібної торгівлі мережі міні-кав'ярень: «Початківцям рекомендую напівавтоматичні апарати для зернової кави. При їх купівлі отримали рік гарантії. Машина потребує регулярної профілактики - зміни прокладок і т.д. Ми позбавлені від цього головного болю: всім цим займається фірма-продавець ».
Володимир Швидкий, адміністратор мережі міні-кав'ярень «Капіталіст»: «Кава-машину можна взагалі не купувати. Їх безкоштовно надають деякі компанії, які торгують кави, за умови закупівлі певної кількості кави за певною ціною. Ми працюємо за цією схемою: купуємо 40 кг зерен на місяць по 240 грн. і 60 кг по 180 грн. ».
МЕБЛІ. Ціни на барну стійку для міні-кав'ярні на 4 кв. м починаються від 5 тис. грн. і досягають 25 тис. грн. - Із найбільш надійних матеріалів і з усіма «прибамбасами». Також знадобляться мінімум 3 барних стільця - 2 для відвідувачів, 1 - для продавця, за ціною від 140 грн. Якщо ви встановлюєте столики і до них звичайні стільці, додайте ще по 120 грн. за стілець і по 250 грн. за стіл. Швидше за все, ви спокуситесь торгівлею супутніми товарами: кава на вагу, джезву, кавовими сервізами. Вони будуть вигідно виглядати на вітрині, середня ціна якої - 2400 грн.
Порада в тему
Сергій, керівник напрямку роздрібної торгівлі мережі міні-кав'ярень: «Стійку краще купувати універсальну: її можна розмістити де завгодно. Так ви підготуєтесь до примх орендодавця, який може в будь-який момент накрутити ціну або розірвати з вами договір. Одна з наших стійок об'їхала п'ять «точок».
ІНВЕНТАР. Звичайно, приємніше пити каву з керамічних чашок. Але такий посуд можна застосовувати тільки при легкому доступі до водопроводу. Інакше санепідемстанція, помітивши на столиках китайський фарфор, притисне бізнесмену-естетові хвіст. Для еспресо підійдуть тільки картонні стакани, для капучино, латте і американо - «пеностакани», зі спіненого полістиролу. Пластмаса під впливом високої температури насичує напій шкідливими елементами. Ціна дрібних стаканчиків - 20 коп., Великих - 27 коп. На місяць з розрахунку 100 чашок кавових напоїв в день (такий середній показник у київських міні-кав'ярнях) виходить 705 грн.
Також знадобляться серветки з розрахунку 1 п. (100 шт.) В день (3 грн.), Палички-мешалочкі - 100 шт. на день (2 грн.) і стільки ж ложечок (15 грн.). Разом: 600 грн. в місяць.
ОРГАНІЗУЄМО РОБОЧИЙ ПРОЦЕС
КАВА. Джерело бадьорості в таблетках і капсулах - не для комерційних кава-машин. Звичайно, з ними менше мороки, тому кавоварки на пігулках актуальні в офісах. Або на підприємствах, для яких торгівля кави - не основний профіль, а бонус для клієнта, наприклад, на автозаправках. По-перше, кава в такому агрегатному стані дорожче, по-друге, напій з нього менш смачний і ароматний. Найдешевший кави - виду робуста. Оптова ціна на деякі сорти - 55 грн. за 1 кг. Ціна на деякі купажі арабіки досягає 200 грн. за 1 кг. У середньому кіло зерен обійдеться в 120 грн. Порція кави становить 7 грамів. Тобто, місячний витрата - 2400-2600 грн. (На 1 «точку» купуємо 20-25 кіло в місяць).
Порада в тему
Володимир, технолог еспресо: «Кавоварка для таблеток коштує значно дешевше машини для зерна - $ 200. А капсульні працюють тільки на «рідному» брендованої сировину. До того ж, високоякісний напій виходить виключно з свіжомеленого кави ».
Володимир Швидкий, адміністратор мережі міні-кав'ярень «Капіталіст»: «Кава вигідніше купувати у прямих постачальників партіями по 20-30 кг. Це в середньому становить місячний запас для однієї точки. За умовами нашого договору, у вартість кави входять ціна пакетованого цукру і доставка продукту ».
ВОДА. Мінімальний витрата рідини на чашку еспрессо з урахуванням виробничих втрат - 50 мл. Для склянки чаю знадобиться 200 мл води. У середньому в день буде йти 9-літрова сулія води. Якщо ви будете витрачати питну воду на господарські потреби (у разі відсутності водопроводу), витрата зросте до 15 л. Ціна однієї пляшки - 15 грн.
ЦУКОР. На вагу «біла смерть» коштує 8 грн. за 1 кг, а в паперових пакетиках - 13 грн. за 1 кг. Середня витрата - той же 1 кг на день.
МОЛОКО. Цей інгредієнт, як, наприклад, і морозиво для коктейлів та глясе, можна купувати в найближчому гастрономі. Ціна: 7 грн. за 1 л, витрата - 3 л на день.
Порада в тему
Сергій, керівник напрямку роздрібної торгівлі мережі міні-кав'ярень: «Можете сміливо економити на цукрі. Наш народ привчений філігранно регулювати солодкість напою. Ложки і цукорниця для цього краще пристосовані, ніж стіки ».
МЕНЮ. У базове меню входять ристретто, еспресо, доппіо, американо, капучино і лате. Всі ці напої готує каву-машина. Асортимент легко різноманітити за рахунок топінгів і сиропів. Наприклад, сироп можна купити по 80 грн. за 700-грамову пляшку, а топінг - по 50 грн. за 600 р. Накрутка на дешеві наповнювачі становить 100%. У день можна продати з 100 чашками «креативних» капучино і лате півпляшки солодкої добавки. Для приготування напоїв з «родзинкою» не потрібно спеціального устаткування.
ДОДАТКОВО. Крім кавових коктейлів та шейків, ви можете заробити на напоях і продуктах, що не мають відношення до кави. Це молочні коктейлі, фреші, мінералка, солодка вода, морозиво, солодощі. Співвідношення продажу кави та супутніх продуктів залежить від сезону. Але в середньому, продаж ароматного напою від загальних становить 70%. Націнка на «чужий» упакований товар становить від 15% до 50% і залежить від близькості продуктового магазину.
Гарною підмогою стане продаж меленої кави у роздріб. Залежно від місця, його продається від 1 до 10 кг на день. Найкраще порошок йде поблизу продуктових магазинів. Націнка може скласти 10-20%.
Порада в тему
В'ячеслав Маслій, директор компанії «Еспресо Сервіс»: «Ми використовуємо дорогі французькі сиропи на натуральній основі. Прибуток на них невелика. Це інструмент розширення асортименту. Висока рентабельність торгівлі молочними коктейлями: 350%. Також культивуємо кисневі коктейлі ».
Сергій, керівник напрямку роздрібної торгівлі мережі міні-кав'ярень: «Торгувати випічкою не раджу. Ми за пиріжки не беремося взагалі. На їх продаж має бути окремий дозвіл від санстанції ».
Завойовувати КЛІЄНТІВ
Для успішної конкуренції буде корисно хоча б раз пройти курси бариста. Там вас навчать поводитися з кава-машиною і посвітити в тонкощі мистецтва приготування напою, що бадьорить (3-денні курси коштують 1800 грн.).
Для залучення уваги до "точки" досить облагородити її фірмовими логотипами і поставити штендер з меню на шляху пересування основної маси відвідувачів торгового або бізнес-центру - для перенаправлення трафіку до кав'ярні. Все це вам обійдеться в 500 грн.
Порада в тему
Володимир Швидкий, адміністратор мережі міні-кав'ярень «Капіталіст»: «Рекламні штендери зі своїм логотипом нам безкоштовно надають постачальники кави. Для залучення публіки можна дарувати до чашки кави цукерку ».
В'ячеслав Маслій, директор компанії «Еспресо Сервіс»: «Жодні лайтбокси і знижки не допоможуть завоювати клієнтів так, як умілий і товариський бариста».
Сергей Марьин