Комісійні магазини, як і в радянські часи, стають популярними.
Сьогодні ми розповімо про те, як відкрити комісійний магазин одягу. Адже у зв'язку з кризою бажаючих заощадити на покупках додалося. Та й на закупівлю товару не потрібно витрачатися.
СТАТУС
Всі свої питання ви зможете починати вирішувати лише після того, як зафіксуєте народження свого підприємства на папері та у відповідності з законом. Вам цілком підійде реєстрація свідоцтва фізичної особи - підприємця ПП (СПД) з роздрібної торгівлі одягом і взуттям, комісійної торгівлі, зі сплатою єдиного податку, якщо ви збираєтеся обходитися своїми силами і не наймати продавців. Для того щоб почати повноцінну підприємницьку діяльність, необхідно стати на облік в Державній податковій інспекції, відділі статистики, спеціальних страхових та соціальних фондах.
Вам не вдасться працювати без печатки (дозвіл на її виготовлення потрібно отримати в органах МВС), адже договору з комітентами (так називаються люди, які будуть приносити вам речі на комісію) потрібно буде оформляти за всіма правилами.
Якщо ви готові обійти всі інстанції самостійно, то реєстрація обійдеться (зі сплатою усіх митних платежів) приблизно в 250 грн., Але на це піде пару місяців. Якщо ж ви хочете, щоб все сталося набагато швидше (до 3 днів), можете всі необхідні документи довірити юридичній фірмі. Це разом з оформленням друку і товарного знака виллється в суму близько 3000 грн.
Поради в тему
Леся Садова, директор дитячого комісійного магазину «Совеня»:
- Якщо ви прийшли на ринок надовго і всерйоз, реєстрація торгового знаку - обов'язкова: ви можете успішно працювати і процвітати, але одного разу прийде інший підприємець з такою ж, але вже зареєстрованою торговою маркою (брендом) - і вам доведеться змінювати ім'я. Реєстрація торгового знака буде коштувати близько 3000 грн.: 800 грн. пошук у базі назв, 1000 грн. - Юрпослуги, 720 грн. - Реєстрація, 85 грн. - Держмито, 400 грн. - Інформаційний збір.
Наталія Ісупова, господиня комісійного магазина Goodbuyfashion:
- Коли ми оформляли своє підприємство, перед нами постало питання про його статус. Ми довго шукали потрібну формулювання в переліку видів діяльності для суб'єктів підприємництва, адже «комісійна торгівля» там не значився. І вибрали «послуги з дизайну одягу». Загалом-то, це цілком відповідало дійсності, адже починали ми саме з перешивання ексклюзивної брендового одягу, і лише потім це стало одним з напрямів. Це багато в чому спростило вирішення багатьох формальностей в організації бізнесу.
ПРИМІЩЕННЯ
Для початку можна орендувати квартиру на першому поверсі житлового будинку. Але тут є одне велике «але» - це приміщення повинне ставитися до нежитлового фонду. Що це означає, вам докладно пояснять у відділі приватизацію районного фонду держмайна. Так що якщо ви розраховували відкрити «грудку» у власній квартирі або орендувати її у господарів - залиште надії.
Краще за все шукати звільнилися офіси: не треба буде клопотатися з оформленням нежитлового приміщення, збирати підписи у сусідів і оббивати пороги ЖЕКів. Для того щоб отримати інформацію про вимоги до приміщення відповідно до виду діяльності, радимо звернутися в торговий відділ районної чи міської адміністрації.
Зрозуміло, вартість оренди приміщення нежитлового фонду обійдеться дорожче, ніж звичайної «одинички» або «двушки»: в середньому по Києву це 130 грн. / кв. м. Вам же для нормальної роботи потрібно площа хоча б 40 кв. м (так що доведеться приготувати не менше 5200 грн. / міс.). Як тільки будуть закінчені всі підготовчі роботи, обов'язково поставте свій магазинчик на охорону. У середньому це виллється в 600 грн. / міс.
Поради в тему
Леся Садова:
- Якщо ви не хочете платити брокерові за його послуги в пошуку відповідного приміщення, можна спробувати знайти підхід до співробітника жеку, який розповість про всі наявні в окрузі нежитлових фондах і порадить, як до них підступитися.
ОСНАЩЕННЯ
Всі наявні на сьогодні в Києві комісіонки по-різному підходять до вирішення проблеми оснащення. Одні замовляють меблі, дзеркальні стелажі і навіть «столи-ресепшен» (до речі, на них зручно розкладати, розглядати і оцінювати товар). Інші вдаються, наприклад, до менш витратною стилізації під бабусин скриню. У цьому випадку можна виносити старі меблі з дому: перевернуті шафи можуть легко перетворитися на торгові полиці і стелажі, старі валізи відмінно впишуться в концепцію торгівлі вінтажними речами в якості своєрідних вітрин. Тремпель з речами легко розвішуються на хромованих трубах (від 200 грн.), Вмонтованих у стіни, примірювальна функціонує через елементарну ширмою. Виручать вішала (це такі мобільні вішалки на коліщатках, які можуть легко переїжджати з місця на місце). Переглянувши сайти безкоштовних оголошень, ви зможете підібрати собі повний комплект обладнання для магазину одягу, причому розбірний. Один такий, правда, не новий, але в хорошому стані обійдеться в 5 тис. грн.
Поради в тему
Наталія Ісупова:
- Зараз закривається багато магазинів одягу та бутиків, і якщо пройтися по них або переглянути оголошення про розпродажі обладнання в інтернеті, можна виторгувати вішала за 500-600 грн. А в одному з таких магазинів жіночий манекен б / у без голови нам віддали задарма. А взагалі такий коштує від 300 грн.
РЕКЛАМА
Для початку вам потрібно зібрати товар, а це без реклами зробити буде складно. Якщо ви поки не готові до великих витрат на масовану рекламну кампанію, достатньо буде оголошень у безкоштовних рекламних виданнях та на відповідних «модних» сайтах в інтернеті: www.timeout.ua, www.shopping.izum.ua, www.nashkiev.ua, www.rasprodaga.com.ua, www.ukrmarket.net, www.bizmarket.com.ua. Заведіть свою сторінку в інтернет-виданні «Живий журнал», в кінці кінців заодно будете проводити маркетингові дослідження і вивчати попит.
Розвісьте також оголошення про своє відкритті в окрузі. Незайвим буде замовити оригінальні візитки або кольорові флаєри в друкарні з інформацією про свої послуги, бонуси і знижки: спочатку доведеться демпінгувати ціни.
Вивіска з назвою вашого магазину і рекламний щит біля входу можуть вилитися в копієчку (від 3000 грн. І вище), та й приверне увагу «доброзичливців». Тому цілком можна обмежитися листом білого ватману з назвою магазину, яким ви закриєте одне з вікон від сторонніх очей і тактовно нагадайте про своє існування і покупцям, і комітентами.
Поради в тему
Можна створити сайт свого магазину. Розмістити там віртуальні вітрини. Комітентів і покупців має додатися. Але це додаткові 2 тис. грн. як мінімум.
Леся Садова:
- Я свого часу розмістила свої реквізити в квитанціях по сплаті за телефон від «Укртелекому». Гроші пішли колосальні. У результаті було рівно п'ять дзвінків. Все ж таки реклама «з вуст у вуста» - найефективніша. Ще один момент: як тільки ви даєте в рекламі свою юридичну адресу, будьте готові до того, що на вас може обрушитися маса перевіряючих і контролюючих органів.
Наталія Ісупова:
- У минулому році у мене на дачі був урожай яблук і груш. Я варила конфітюр, розкладала його в красиві баночки, на які замість етикетки клеїла папірці з назвою нашого магазину. Кожному покупцеві - солодкий бонус. Сидить він на кухні, п'є чай, приймає гостей, а баночка з варенням зайвий раз нагадує про наше існування.
ТОВАР
Отже, вам принесли речі, які ви беретеся продати. Ви повинні будете укласти договір комісії - між комітентом і продавцем, - в якому обумовлені ціна, терміни продажу здаваної на комісію речі і його уцінки, а також інші умови. Після продажу товару комітент може забрати гроші після того, як будуть оформлені відповідні документи. Обов'язково оформляйте товар за наявності паспорта комітента, а ще краще - з документами і чеками (щоб не нарватися на крадене).
Краще запастися стандартними бланками. У них повинні бути такі графи: рік, місяць, число, найменування товару, кількість, прийнятий на реалізацію на строк (продовження терміну), опис товару (можливі ушкодження), вхідна ціна, уцінка товару і так далі. Такі договору можна замовити у звичайній друкарні, заплатити доведеться близько 800 грн. за 1000 шт.
Практично всі коміссіонщікі застерігають: навіть на старті не піддавайтеся спокусі брати у всіх все підряд. Набагато вигідніше продавати вінтажну одяг, моделі від дизайнерів, елітні речі та аксесуари. Вони можуть коштувати не одну тисячу доларів, але через рік-два морально застарілу одежинку «від кутюр» у звичайний магазин уже не приймають, але в «грудку» за півціни їх здати цілком реально. Розміри вашого винагороди можуть скласти від 30 до 50% (у таких магазинах можна торгуватися, тому потрібно робити зазор). Крім одягу, можна брати на комісію комп'ютерну та побутову техніку, ювелірні вироби, меблі, різне спорядження (дайверське, гірськолижне). Але тут потрібен фахівець-оцінювач, майстер з ремонту, потрібні великі приміщення і т. д.
Встановіть чіткі години прийому товару, щоб у вашому магазині не траплялося стовпотворіння. Краще брати сезонні речі. Вони повинні бути випрані або «відвідали» хімчистку. Якщо речі не купують, раз на місяць їх уцінюють на 15%. Якщо за два місяці речі не продаються, господар забирає їх. Іноді стягується плата за зберігання товарів - від 1% до 3% від встановленої ціни.
Поради в тему
Подумайте про те, щоб створити у себе так звану «базу розпродажу», і шукайте тих, кому потрібно терміново розпродатися. Зараз багато магазинів закриваються або oб'являют дуже великі знижки, і кожен з них із задоволенням спробує розпродатися на вашій території, заплативши вам орендну плату.
Можна все «руху» товару записувати в комірну книгу. А можна скористатися сучасними рішеннями: веденням обліку на базі програми 1С: Бухгалтерія (версія 6.0) - Комісійний магазин 1.1. Або ж знайти умільця, який спеціально адаптує 1С під комісійну торгівлю. Ліцензійне програмне забезпечення обійдеться приблизно в 2 тис. грн. і позбавить вас від витрат на друкарню.
Слідкуйте за порядком у вашому торговому залі, адже у випадку пропажі речі ви зобов'язані будете відшкодувати комітенту її вартість.
Деякі комісіонки промишляють прокатом речей. Зазвичай це 10-20% від вартості товару. При цьому згода комітента обов'язково.
У скільки обійдеться власна справа
ВИТРАТИ НА СТАРТ
Ціна на оренду в нежитловому фонді становить від $ 650 до 1000 (зокрема, вони залежать від стану приміщення і його місця розташування). Ми ж будемо виходити з мінімальної суми. Реєстрацію свого підприємства та торгового знаку доручаємо фірмі-професіоналові. Комп'ютер ми принесемо з дому, але програмне забезпечення все ж встановимо. Враховуючи те, що орендна плата вноситься, як правило, за декілька місяців наперед, а також інші форс-мажори, на непередбачені витрати відкладемо мінімальну з передбачуваних суму (взагалі люди, обізнані в бізнесі, рекомендують мати в запасі хоча б половину від суми, закладеної на старт). Продавцем поки працюємо самі (у противному випадку у витрати дозволите зарплату продавцеві - мінімум 1800 грн. + 300 грн. Податків за нього). І не забудьте про непередбачуваних витратах: певна сума буде потрібно, наприклад, якщо вам доведеться заплатити за оренду приміщення наперед.
Реєстрація плюс єдиний податок 3200 грн.
Оренда приміщення плюс послуги брокера (50% від вартості місячної оренди) 5200 грн. + 2600 грн. = 7800 грн.
Обстановка, обладнання 2000 грн.
Програмне забезпечення 2000 грн.
Охорона (сигналізація) 600 грн.
Друкарські послуги (флаєри, візитки, ярлики) 2000 грн.
Непередбачені витрати 10 000 грн.
РАЗОМ: 27 600 грн.
Щомісячні витрати
Оренда приміщення 5200 грн.
Комунальні послуги 500 грн.
Єдиний податок 200 грн.
Охорона (сигналізація) 600 грн.
Реклама (оголошення в пресі) 500 грн.
РАЗОМ: 7000 грн.
Щомісячний дохід
Звичайно, день на день не доводиться, можна продати п'ять дитячих курточок по 50 грн., А можна одну сукню від кутюр за 700 грн. або дитячу коляску за 2500 грн. Тому більшість продавців комісіонок розповідають, що виторг у день в середньому становить близько 450 грн. Множимо на 24 дні = 10 800 грн.
РАХУЄМО ПРИБУТОК ЗА МІСЯЦЬ
Від суми щомісячного доходу 10 800 грн. віднімаємо щомісячні витрати
7000 грн. = 3800 грн.
Витрати на старті 27 600 грн. ділимо на щомісячний дохід 3800 грн. Виходить, що виходимо в нуль приблизно через 7 місяців.
Елена Жога