Як заробити до 7 000 грн. на місяць на таксі

Сьогодні мова піде про те, як таксувати під крилом певної служби таксі. Хтось подумає: «Навіщо потрібна ця дах?» Адже можна, крутячи кермо, працювати тільки на себе і все зароблене класти собі в кишеню, нікому не відстібаючи відсотки від замовлення. Можна зробити і так, але у «бомбив» (тих, хто працюють тільки на себе, «маскуючись» під таксистів, ставлячи шашечку) і у граків (возять пасажирів без «маскування» під таксі), набагато менше замовлень.

За новим кодексом 

«Якщо президент підпише Податковий кодекс, то з 1 січня єдиний податок для таксистів складе 600 грн. (Орієнтуємося на максимум, тому що ліцензія видається для перевезень по всій країні). А замість збору до Пенсійного фонду підприємець буде сплачувати єдиний соцвнесок - 34,7% від мінімальної зарплати », - розповів координатор інтернет-порталу« Таксопорт »Анатолій Галазюк. З 1 грудня вона становитиме 922 грн. Якщо брати за основу цю цифру, то єдиний соціальний внесок буде 320 грн. Разом щомісячний платіж складе 920 грн. (Зараз 420 грн.). Але нагадаємо, що з 1 січня розмір мінімальної зарплати може зрости. 

Також, згідно новому Податковому кодексу, при обігу до 300 тис. грн. підприємці можуть працювати без касового апарату (його функцію виконує таксометр). Він зобов'язаний бути, якщо оборот від 300 тис. грн. до 600 тис. грн. До речі, як прописано в кодексі, податкова повинна надавати касовий апарат безкоштовно. «Це буде у вигляді податкової пільги, яка дається на кілька місяців у розмірі вартості касового апарату», - говорить Анатолій Галазюк. 

СХЕМИ РОБОТИ 

Найпоширеніший спосіб попрацювати таксистом - відгукнутися на оголошення такого зразка «Служба таксі приймає на роботу водіїв зі своїм авто». При такому варіанті ви укладаєте з фірмою договір, і вона за плату (в середньому 10% за замовлення) передає вам інформацію про замовлення. Водій працює фактично від свого імені. Чим загрожує робота за цією схемою? "За відсутність ліцензійної картки ДАТІ (Державна автотранспортна інспекція) отштрафовать не може, якщо водій не є СПД. За те, що він незаконно перевозить людей, його може покарати тільки Управління по боротьбі з економічними злочинами, - розповідає Анатолій Галазюк. - Але, щоб піймати такого водія, повинна бути ціла група: із співробітників ДАІ (вони мають право зупинити машину), ДАТІ (вони перевіряють документи) і УБЕЗ (вони можуть складе протокол про те, що чоловік незаконно здійснює перевезення і отримує за це гроші ). На практиці це все рідко реалізується. Якщо ж водія піймають за руку, то оштрафують на 640 грн. в перший раз, за другий можуть за рішенням суду конфіскувати автомобіль ". 

Варіант другий - робота під «дахом». Так, на думку експерта Анатолія Галазюка, в Києві працює близько 25% таксистів. Водій приходить в компанію, у якої є ліцензія на перевезення пасажирів. Йому видають ліцензійну картку (яку компанія отримує в територіальному управлінні ГАТІ, вказавши в заявці, що даний автомобіль нібито орендований у водія) і шляховий лист. Саме ці документи мають право перевіряти співробітники ДАІ та ГАТІ у таксиста. Водій починає працювати в таксі, надавати послуги від свого імені, а не від імені компанії-ліцензіата. При цьому щомісячно чи щотижня (залежить від компанії) відстібає їй певну плату за ліцензійну картку і шляховий лист. При цьому для ДАІ та ГАТІ в нього документи в порядку. Благо, що податкова на дорогах не перевіряє таксистів. Інакше б встановили, що водій - взагалі не підприємець і не платить покладений єдиний податок і збір до Пенсійного фонду, а підприємство-ліцензіат теж ніяких податків від діяльності перевезень не платить. Тому, що автомобіль воно не орендувало, водія не працевлаштувало, касовим апаратом автомобіль не укомплектувало, виручку від перевезень не приймає і не враховує. У даному випадку покарати може тільки УБЕЗ чи податкова міліція, яка не ловить водіїв на вулицях. 

Варіант третій - легальний. Для того щоб працювати легально, вам потрібно отримати ліцензію на перевезення. Для цього насамперед потрібно зареєструватися як СПД (34 грн.), При цьому ви будете сплачувати щомісяця єдиний податок (200 грн.) Та збір до Пенсійного фонду (220 грн). Проте ліцензію вам не видадуть, поки ви не надасте документи, що підтверджують ваше право власності на машину або договір її оренди. Оформлення ліцензії можна доручити фірмі-посереднику (через інтернет їх можна знайти чимало). Чекати доведеться до 30 днів, і з послугами посередника обійдеться ліцензія від 2000 грн. З них, власне, платіж за ліцензію до бюджету становить одну мінімальну зарплату (зараз 907 грн.). Ліцензію видає Міністерство транспорту і зв'язку. Умови отримання ліцензії та перелік необхідних документів для цього можна дізнатися на сайті www.mintrans.gov.ua в розділі «Каталог послуг / громадянам України». Одночасно з оформленням ліцензії звертаєтеся до територіального управління ДАІ за ліцензійною карткою. Її видають безкоштовно. 

ШУКАЄМО «КОЛЕСА» 

Не беріть авто, яке може «зжерти» більше, ніж заробити. При нинішніх цінах на паливо воно пустить вас по світу. Адже щоб хоч якось заробити, доводиться намотувати на день дві-три сотні кілометрів. А тому що стан наших доріг залишає бажати кращого, особливу увагу приділіть технічному стані автомобіля. «Я знав багатьох водіїв, у яких на приладовому щитку« check »горить (двигун працює в аварійному режимі), а вони їздять до останнього», - розповідає Сергій. «Витрата бензину - 15 літрів на 100 км, при нормі 10», - описує таксист всі принади несправного «Део Ланос». 

Знайти машину, яку здають в оренду, легко по оголошенню в інтернеті. Забиваєте у пошуковик Google ключові слова «здам авто в оренду», і отримуєте масу варіантів. Чим новіший авто, тим дорожче вона коштує. Також ціна залежить від марки. Від 200 грн. / доба приватні особи пропонують, наприклад, 2-річний Volksvagen Polo, 3-річний «Рено Кліо». Найпоширеніші пропозиції - «Део Ланос», «Део Сенс». Ціна на них варіюється від 90 до 180-ти грн. за добу. Вона залежить не тільки від стану, але і від того, перероблений чи двигун під роботу на газу. «Сама« вбита »« Ланос Сенс »буде коштувати до 100 грн., А нормальна, на газу, 160-170 грн.», - Консультує таксист Микола, який рік пропрацював на орендованому «Ланосі». Олександр Ткаленко знайшов компанію, яка здавала йому «Део Ланос» на газу 2007 року випуску за 180 грн. / доба. «Причому в цю ціну входили також сервісна підтримка, шляховий лист, оренда рації», - підкреслює він. 

Крім приватних осіб, в оренду пропонують машини і самі таксі-компанії. «Деякі з них з'явилися під час кризи під крилом банків, які забирали за несплату кредитів машини», - розповідає Анатолій Галазюк. 

Легальна оренда передбачає складання договору у нотаріуса (від 500 грн.). Потім ви оформлюєте страховку (від 250 грн. На рік) і займаєтеся отриманням ліцензії. 
Особистий досвід 

Сергій, таксист: 

- Розраховуватися з власником машини прийнято раз на тиждень. Причому плату господар повинен брати не за 30-31, а за 26-27 діб, враховуючи право водія на 4 вихідних дні. 

ШУКАЄМО «ДАХ» 

Якщо ви взяли машину в оренду у компанії, яка має ліцензію на пасажирські перевезення, тоді відпадає питання пошуку диспетчерської служби. У такої компанії є з нею угоду. Якщо ви взяли авто в оренду у приватної особи або компанії, яка не має відношення до перевезень, тоді шукайте самі тих, хто іменує себе «службою таксі». А допоможуть вам у цьому відгуки та рекомендації бувалих водіїв. Читайте солідний загальноукраїнський тематичний інтернет-форум, де відбувається щоденне спілкування таксистів. Забиваєте у пошуковик словосполучення «Таксопорт форум» - http://taxoport.com/phpBB2/. 

Будьте готові, що при першому дзвінку в обрану компанію вас відразу ж спитають, яка у вас машина. Потім обов'язково дізнаються рік її випуску: є компанії, які не візьмуть на роботу водія навіть з новеньким «Део Ланосом». Їм потрібен мінімум «Део Нексія» або «Шевроле Авео». Що стосується року випуску, то чим «молодший» машина, тим це більш прийнятним. (Хоча тут важливіше її технічний стан. Машина може бути «убитої» та 2-річного віку, якщо вона в таксі рік проексплуатували). Можуть поцікавитися, чи є ви СПД і чи є у вас ліцензія. Потім запросять в офіс для обговорення умов. 

Сергій віддає компанії з кожного замовлення 8%. Але взагалі середній відсоток - 10. У деяких службах для таких умов норма - від 45 замовлень на тиждень. Якщо менше, комісія - 15%. Графік виходу вільний. Щоранку ви повинні обов'язково отримати, як показує практика, фіктивний шляховий лист. «Мені навіть тиск не міряли. Іноді видавали пачку відразу на тиждень вперед », - розповідає Сергій. У різних компаніях за цю послугу беруть різні суми, мінімум від 5 грн. Що стосується оплати відсотків від замовлень, то або ви раз на тиждень привозите в компанію готівку, або розраховуєтеся через платіжні термінали. 

ОБЛАДНАННЯ 

Жовту «шашку» на магніті можна купити за 300 грн. Антену для рації на магніті - за 150 грн. Сама рація коштує від 2000 грн. Всі ці товари шукайте або на столичному радіоринку (Караваєві Дачі), або на авторинках (бульвар Перова, бульвар Івана Лепсе). Звичайно, можна знайти все через інтернет. Також необхідне для вас обладнання компанія може продати або здати вам в оренду. У кожної - свій прайс. Одна фірма бере за прокат рації 80 грн. / місяць, інша - 60 грн. Такий варіант підходить тим, у кого немає відразу великої суми грошей, або тим, хто розглядає роботу таксистом як тимчасовий варіант. В іншому випадку краще купувати обладнання. «Я купив на радіоринку 5 років тому беушну рацію за 1000 грн., - Розповідає таксист Сергій. - За півтора року ці вкладення у мене окупилися ». «Шашечки» обійшлася йому і зовсім в 50 грн. «Правда, першим же влітку вона розплавилася від сонця. Довелося купувати нову - за 250 грн. Так що моя порада: на обладнанні не економте », - радить таксист. 

Потім ви приходите з набутою рацією в свою компанію, і там вам її налаштовують на частоту певної інформаційно-диспетчерської служби. Видають «Дозвіл на експлуатацію радіо-електронного пристрою» від «Укрчастотнагляду»: його потрібно буде постійно возити з собою разом з іншими документами. Є податок на використання частоти (6 грн.), Але його має платити власник ліцензії на цю частоту. А власник розкидає свої зобов'язання на таксистів і не забуває при цьому свої інтереси. Тому «плата за рацію» може бути яка завгодно: і 10, і 50 грн. / місяць. Сергій, наприклад, платить 30 грн. / місяць. 

Є й альтернатива рації. Для автоматизації роботи водіїв існує спеціальний програмний комплекс. Для того щоб водієві працювати за ним, потрібно мати лише мобільний телефон, який підтримує Java-додатки. У телефон встановлюють спеціальну програму, що дозволяє реєструватися на стоянках, відслідковувати і отримувати замовлення, а також надсилати інформацію диспетчеру про виконання замовлення. Крім того, при використанні такого програмного комплексу виключаються додаткові витрати щодо оренди радіоканалу, а також покупки самого обладнання - рацій для таксі і радіостанції. Вартість цього сервісу для водіїв - 20 грн. / міс. Однак таксисти працюють і з рацією, і з замовленнями по мобільному. «Тому що багато працюють на кілька служб одночасно», - розповідає Сергій. 

Що стосується «шашечок», то одні фірми дають їх безкоштовно, інші видають під заставу. Іноді сума застави може досягати і 400 грн. 

ЗАМОВЛЕННЯ БУВАЮТЬ РІЗНІ 

Таксі не любить зайвих пробігів. Тому вигідніше відмовитися від маршруту, на який ви витратите більше бензину, ніж заробите. «Наприклад, я стою біля Індустріального мосту. Диспетчер оголосила замовлення в районі цирку. Я його відразу ж приймаю: від мосту до цирку - рукою подати. Голосує на узбіччі вулиці Борщагівській обов'язково прихоплю. Разом: заробляю і на замовленні, і на попутників ». 

Все місто для зручності орієнтування інформаційно-диспетчерські служби розділили на сектори. Стандартне ранок таксиста - вийти на роботу о 7.30 і зареєструватися у своєму секторі. Це може бути місце біля вашого проживання. Практика показує, що найбільше замовлень припадає на вечірні та ранкові години пік. Олександр Ткаленко стверджує, що кращий час - коли перестає ходити громадський транспорт, а також вечір п'ятниці і вихідні. 

ФІЛЬТР. Багато хто, відпрацьовуючи замовлення на компанію в години пік, решту часу доби працюють виключно на себе. Проте всі хлібні місця вже поділені. І ви ризикуєте заробити неприємності, причаливши де-небудь в районі ж / д-вокзалу, великих ринків, супермаркетів, особливо біля «Каравану» на вулиці Луговій. «Чуєш, друже, це наш фільтр. Тут є кому працювати. Зараз колеса попрокаливаем », - такими словами, як стверджує Сергій, тут вітають залітний водія. Тому, від гріха подалі, не пристроювати в тих місцях, де вже стоїть кілька машин з «шашечками». Також будьте готові до неприємних пояснень, приїхавши до того ж з / д-вокзалу навіть на замовлення клієнта. Адже після того, як звідти прибрали всі міжміські маршрутки, їх місце зайняли «бомбили». 

ЧОРНИЙ СПИСОК. Туди потрапляють як водії, так і клієнти. «Найчастіше - дівчата, які поспішають на роботу, дзвонять відразу в 4 фірми з розрахунком сісти в машину до того, хто приїде швидше», - розповідає Сергій. Із солідарності всі таксисти, прибувши на місце і дізнавшись, що вони - на одне замовлення, повинні роз'їхатися. А контакти замовника вносяться в чорний список. «Правда, обов'язково серед 4-х водіїв знаходиться« щур », яка відвозить такого хитрого клієнта». 

Є управа і на недобросовісних водіїв. «Працівники адміністрації компаній, перш ніж узяти новенького на роботу, наводять про нього довідки», - стверджує Микола. «Якщо ти себе показав нормальним водієм - тебе всюди візьмуть». Ну а деякі компанії вивішують чорний список у себе на порталі. Щоправда, з точки зору юриста, це незаконно. Оскільки може бути предметом розгляду в компетентних органах. 
Порада в тему 

Сергій, таксист: 

- Досвідчені таксисти вчать молодих: «Навчися слухати рацію». Диспетчер називає спочатку район, потім вулицю. Наприклад: «Шевченко - Вишгородська, 47-а». Мається на увазі «район площі Шевченка». Але інші служби називають його «Мінський» або «Виноградар». Тут головне, коли стоїш у секторі і чуєш, що це поруч, - вчасно натиснути кнопку рації і оголосити, що береш це замовлення. 

Олександр Ткаленко, працівник компанії Mertur Logistik: 

- Робота таксистів добре описана в книзі Володимира Лобаса «Жовті королі. Записки нью-йоркського таксиста ». Саме за такою схемою розвивається у нас цей бізнес. Початківцям, та й досвідченим, таксистам варто прочитати цю книгу. 

СКІЛЬКИ ЗАРОБЛЯЮТЬ 

На думку нашого експерта Анатолія Галазюка, початківець таксист «чистими» на орендованій машині може заробити 1500-2000 грн. на місяць, а більш досвідчений - 2500-3000 грн. «Тому як найбільша стаття витрат - амортизаційні витрати і поточний ремонт. Навіть якщо людина заробить 300 грн. на добу, згодом 200 грн. з цього прибутку у нього «з'їсть» візит на автосервіс », - упевнений експерт. Більше пощастило тим, у кого є своє авто. Судіть самі: у середньому оренда «Деу Ланоса» на газу обійдеться в 4200 грн. / місяць. Тобто для того, щоб зрозуміти, скільки заробляє водій зі своїм авто, додаємо до сум, зазначених Анатолій Галазюк, 4000 грн. і отримуємо таку картину: початківці таксисти - щасливі володарі своїх авто - можуть заробити 5500-6000 грн., а досвідчені - 6500-7000 грн. Ці цифри підтверджує і коментар Олександра Ткаленка. «Реально, якщо не дуже напружуватися, за добу« чистими »можна заробити від 150 до 200 грн. Якщо ж поганяв, то можна і 300 грн. отримати », - говорить він. Разом за 5 днів виходить 1500 грн., За місяць - 6000 грн. 

Є до чого прагнути. У Сергія - нашого консультанта - стаж роботи в таксі 6 років, і він зараз заробляє більше цих цифр. По-перше, у нього є своє авто. По-друге, один - перекладач італійської мови - раз на місяць постачає його віп-клієнтами. На таких замовленнях Сергій заробляє «брудними», без урахування витрат на газ, 400 євро. Ще один хлібний заробіток - замовлення за безготівковим розрахунком. «Зараз у мене 50% таких замовлень. Тобто, наприклад, я в день 6 годин обслуговую співробітників одного банку. Служба таксі оплачує мені роботу за тарифом 50 грн. / год. Тобто за 6 годин отримую 300 грн. Правда, з них 8% відстібають службі таксі », - розповідає Сергій. Коли немає замовлень за безготівковим розрахунком, він працює так. «Я виїжджаю на замовлення в ранкові та вечірні години пік. Роблю три замовлення вранці (150 грн.) Та три замовлення ввечері (150 грн). Разом виходить «чистими» 275 грн. (Якщо відняти 8% на фірму) на день ». Тобто за 5 робочих днів у нього виходить на замовленнях на годину пік 1375 грн., А за місяць - 5500 грн. Назвати, скільки в підсумку він заробляє в місяць, Сергій відмовився. Мовляв, гнучкий графік роботи, коли виїжджаю вранці і ввечері на замовлення, коли немає. Але дохід його нескладно порахувати: 5500 грн. за ранкові та вечірні замовлення, 4500 грн. - За обслуговування співробітників банку (ми брали 15 днів) плюс близько 3000 грн. на іноземцях (відняли з 400 євро витрати на газ). Разом виходить 13 000 грн. Безумовно, початківцям таксистам такі гроші і не снилися, але є до чого прагнути.



Вера Перцова