Бізнес на булках: Прибуток - 6 тисяч на місяць

Щоб відкрити міні пекарню знадобиться близько 19 000 грн. Бізнес окупиться через півроку.

У попередніх матеріалах «Школи бізнесу» ми розповіли про те, як почати свою справу без участі інших сторін - абсолютно самостійно. Сьогодні мова піде про систему франчайзингу, успішно практикується в Києві багатьма компаніями. 

Франчайзинг сягає своїм корінням в Середньовіччя, коли британські королі надавали баронам право збирати податки з певних територій в обмін на різні послуги, а вільним людям за окрему плату дозволялося продавати свої товари на ринках та ярмарках міста. Місця, відведені для цієї торгівлі, називалися franchises. Цікаво, що до цих пір юридичний термін "франшиза" у США і Австралії означає передачу кому-небудь прав державною владою, а у Великобританії - передачу прав від імені короля і надання їх власникам права на утримання ринків, проведення ярмарків, зміст поромів і мостів. 

У комерційному вигляді вперше франчайзинг використовувався компанією Зінгера по виробництву швейних машинок (США). У 1851 року його фірма уклала з дистриб'юторами товару письмовий договір на передачу франшизи - попередника сучасного контракту. Договором передбачалося право на продаж і ремонт швейних машинок на певній території країни. Ці перші франшизи, за своєю суттю, були чинними дистриб'юторськими угодами з додатковими обов'язками франчайзі (дилера) обслуговувати машини. 

Особливість сучасної системи в тому, що ми починаємо створювати високоприбутковий готовий бізнес «під ключ», не з нуля, природно, вкладаючи свої гроші. 

 Просто стаємо партнерами якої-небудь компанії, відомого бренду. При цьому вливаємося у вже «розкручений бізнес», з репутацією, рекламними кампаніями та іншими благами. У Києві за системою франчайзингу вдало працюють мережі магазинів одягу, ресторанів, розважальних комплексів. 

Ми дізналися, як можна відкрити свій кіоск з випічкою «Ф» в столиці, чого і скільки для цього знадобиться і які "підводні камені" очікують новачків на шляху до успішного бізнесу. Йдемо «легкої» дорогою франчайзингу та перевтілюємося у франчайзі. 

СИСТЕМА франчайзингу У РОЗРІЗІ 

Крок 1. РЕЄСТРАЦІЯ 

Підписати контракт з великою компанією можуть тільки суб'єкти підприємницької діяльності (стандартну процедуру реєстрації СПД дивимося в нашому попередньому матеріалі «Відкриваємо шевську майстерню» - "Ходіння по інстанціях". 

Порада в тему 

Стас, не відбувся франчайзі: 

«Переглянувши кілька сайтів з пропозиціями по Києву, вирішив терміново оформляти статус СПД і зібрав документи. Розраховував, що вибрати з якою компанією працювати не важко, потім розберуся. У результаті вийшло, що витрати в інтернеті вказані низькі, про ризики франчайзера - ні слова. Добре, що не взяв кредит і не продав дачу, просто поговорив з людьми, які в цьому бізнесі і зрозумів - для старту потрібно більше, ніж я зможу потягнути. Відмовився від франчайзингу і відкрив з одним автомийку. Перевіряйте всю інформацію до того, як ризикувати » 

Крок 2. ВИБІР МІСЦЯ 

Нам підійде торгове місце площею від 8 до 16 м2. Кращими вважаються: прохідні вулиці біля транспортних розв'язок, місця скупчення навчальних закладів та гуртожитків, людні райони з віддаленими продуктовими магазинами. При цьому обов'язкова умова компанії «Ф» - вибране місце має бути розташоване на достатній відстані від інших аналогічних. 

Після цього облюбоване нами місце оглядає і стверджує представник компанії. 

Порада в тему 

Люда, франчайзі: 

«Підібрала я кілька місць для точок, такі, які під силу оплачувати. Потім довелося радитися з компанією, мені рекомендували зовсім інші райони Києва, де дуже дорого за оренду. Позичила грошей, підписала договір і після року роботи орендар почав змінювати ставки, тепер доходи ледве перекривають витрати. Враховуйте скачки на ринку оренди, консультуйтеся з експертами ». 

Проведіть попереднє опитування. Для нього знадобиться: 

1. Роздрукувати опитувальні анкети (можна замовити в друкарні, варіант - роздрукувати на звичайному принтері вдома або в офісі). 

2. Найняти інтерв'юерів на чотири періоди часу (ранковий час пік, денний час у будні, вечірню годину пік, вихідні дні). Вартість послуги - 10 грн за годину або 50 коп за кожну заповнену анкету (можна попросити безкоштовної допомоги у рідних і знайомих). 

3. Обробити опитувальні анкети і зробити висновки. 

Крок 3. ОФОРМЛЕННЯ 

Компанія надає всім партнерам базовий комплект для оформлення точки: наклейки, плетені кошики для продукції, спецодяг та ін 

Оформленням оренди (купівлі) торгової точки, фасадом, підключенням електроенергії та офіційними дозволами доведеться зайнятися самостійно. 

Порада в тему 

Ліля, франчайзі: 

«Для нового кіоску на обраному місці спочатку потрібно дозвіл на розміщення кіоску (МАФ), потім« добро »пожежників, довідка з СЕС, до торгового місця ще необхідно підключити електроенергію, а це договір з« Київенерго ». Набагато вигідніше, виявилося, взяти в оренду вже готовий кіоск, який відповідає всім вимогам компанії. Гроші не економите, але час і нерви - так ». 

Крок 4. ОБЛАДНАННЯ 

Стандарти компанії вимагають від нас наступної закупівлі: 

1. Морозильна камера на 500-700 літрів, з температурним режимом -18 градусів; 

2. Електронні ваги. 

Після виконання всіх умов складається договір про співпрацю. Потім потрібно внести заставу в сумі 1000 євро за спеціалізоване пічне обладнання (цю суму повернуть після закінчення строку договору в обмін на це обладнання). 

Технічні характеристики пічного блоку: 

Габарити і необхідна площа - 1м кв. 

Напруга в електромережі - 220В 

Продуктивність - 6 кг / год 

Споживання електроенергії -2,7 КВТ; 

Пічний блок не вимагає підведення води 

Порада в тему 

Марина, франчайзі: 

«Я вирішила купувати тільки нове обладнання, але виявилося, купила не ту морозильну камеру, не врахувала габарити кіоску і розміри всього обладнання. Довелося витрачати час і гроші за доставку назад на склад. Консультуйтесь з фахівцями компанії, на худий кінець переміряти все тисячу разів » 

Крок 5. ПІДСУМКОВИЙ 

Після всіх процедур оформлення, закупівель, застав і оренди ми отримуємо регулярні поставки напівфабрикатів глибокої заморозки від компанії за ціною 15, 00 грн / кг, а продаємо продукцію за ціною 28,00 грн / кг. Різниця і є наш прибуток. Транспортна доставка здійснюється безкоштовно. 

РИЗИКИ: при тому, що компанія «Ф» пропонує прийнятні умови співпраці, з'явилися франчайзі, які вже продають свій бізнес. Проблема загальна - невдало вибране місце. Таким чином, основна причина і загроза стати збитковим криється у відсутності попереднього аналізу потоків покупців у різних районах столиці. Специфіка цього бізнесу - пряма залежність від місця торгівлі. Для того, щоб ці ризики не стали "граблями", можна самостійно провести аналіз ситуації, або найняти фахівців. Питання одне: скільки людей, що проходять повз майбутньої точки "Ф" хочуть легко перекусити. Оцінивши та проаналізувавши цифри в будні і окремо у вихідні дні, ви отримаєте реальну картину - скільки в середньому на цій точці буде споживачів вашої продукції, чи збігається ця цифра із закупівлями, а значить - наскільки перспективним є розвиток торгівлі саме в цьому місці. 

ВИДИ франчайзингу 

ФРАНЧАЙЗИНГ БІЗНЕС-ФОРМАТУ 

Варіант, при якому франчайзер ліцензує франчайзі на ведення бізнесу під своїм ім'ям і забезпечує повну основу для діяльності франчайзі. Ця форма франчайзингу включає в себе не тільки товар, послугу і торговий знак, але охоплює всю структуру самого бізнесу, як правило, включаючи план маркетингу, керівництво по здійсненню діяльності, стандарти, а також контроль якості. 

ФРАНЧАЙЗИНГ ПРОДУКТУ І ІМЕНІ 

Домовленість, при якій франчайзер надає франчайзі ліцензію на ведення бізнесу з використанням його імені. Франчайзі при цьому володіє меншими правами, ніж у франчайзингу бізнес формату. Франчайзинг продукту і імені може варіюватися від простого вивішування фірмового знака над підприємством до повного бізнес пакета. 

ВИРОБНИЧИЙ ФРАНЧАЙЗИНГ 

Франчайзер передає франчайзі обладнання і франчайзі продає під торговою маркою франчайзера товар, який виробляє самостійно. 

БІЗНЕС В РОЛІ МАЙСТРИ франчайзі (СУБФРАНЧАЙЗЕРА) 

Ситуація, при якій ви купуєте права на розробку великої території (часто країни) для продажів франшиз на цій території. Тоді франчайзингова плата виплачується франчайзеру за права на розробку території, і при цьому часто ви (майстер франчайзі) повинні виплачувати франчайзеру роялті або слідувати угоді про постачання. Фактично ви є франчайзером на даній території, оскільки безпосередньо укладаєте договори з франчайзі і отримуєте їх первинні внески і сервісні виплати. У ваші обов'язки входить: навчання, маркетинг, підтримка на місці і всі інші послуги в такому ж об'ємі і якості, як і у франчайзера. 

БІЗНЕС В РОЛІ МУЛЬТІФРАНЧАЙЗІ (франчайзі систем філій) 

Варіант, при якому ви утримуєте кілька власних підприємств, які експлуатуються в рамках однієї франчайзингової мережі. 

ЯКІ ФІРМИ ПРАЦЮЮТЬ ЗА СИСТЕМОЮ франчайзингу 

Якщо у вас з'явилося бажання спробувати свої сили у власному бізнесі по системі франчайзингу - пропонуємо перелік компаній і фірм, які працюють франчайзерами: 

ПОСЛУГИ 
Посольство краси 
Агентство свят «Веселе Князівство», «Князев'» 
"Ун Моменто" 

ХАРЧУВАННЯ 
«СушіЯ» 
«Світова Карта» 
Компанія "Форнетті" 
ТМ "МакСмак" 
"Єврохата" 

ТОРГІВЛЯ 
Мережа спеціалізованих магазинів нижньої жіночої білизни «75В» 
Catimini 
Nike 
"Євротоп" 
«Лавка мильних скарбів» 
Sela 
"Спортмастер" 
Columbia 
«Паркетний світ» 
Мехх 

У ЩО ОБІЙДЕТЬСЯ СВОЮ СПРАВУ 

Ми робимо розрахунки для орендованій торговельної точки з випічкою компанії «Ф». 

У структурі бізнесу потрібні: договір з франчайзером, готовий кіоск площею 12м кв., Два продавці. 

ВИТРАТИ НА СТАРТ 

1. Реєстрація СПД - 34 грн. 

2. Виготовлення друку - 81 грн. 

3. Оренда приміщення (12м кв.) - 3880 грн. 

4. Морозильна камера - (об'єм 500 л) - 2300 грн. 

5. Електронні ваги («Промприлад» ВТА-60-15-5) - 920 грн. 

6. Вітрина торговельна - 2000 грн. 

7. Застава - 7160 грн. 

8. Оформлення кіоску - 2500 грн. 

9. Вбудована витяжка - 300 грн. 

Всього: близько 19 000 грн. 

Щомісячні витрати 

1. Оренда приміщення (12м кв.) - 3880 грн. 

2. Закупівля напівфабрикатів з розрахунку 40 кг на день + 15% усушки - 20 700 грн. 

3. Оплата електроенергії - 400 грн. 

4. Заробітна плата продавцям (2Х 1800) - 3600 грн. 

5. Єдиний податок - 200 грн. 

6. Єдиний податок за найманих працівників - 200 грн. 

7. Пенсійний фонд (33,2% від окладу) 597,6 грнХ2 = 1195, 2 грн. 

8. Фонд соцстрахування від нещасних випадків 1,56% від окладу - 56,16 грн. 

Усього: 30 231 грн. 

РАХУЄМО, коли вийду У НУЛЬ 

1. Каса в день - 40 КГХ 28 грн = 1120 грн. 

2. Каса за місяць - 1120Х30 днів = 33 600 грн. 

3. Від загальної каси забираємо щомісячні витрати: 33 600 - 30 231 = 3369 грн ** (чистий прибуток) 

4. Ділимо суму стартових витрат на дохід: 19 000 / 3 369 = 5, 6 місяців (час, коли виходимо в нуль) 

ОКУПНІСТЬ БІЗНЕСУ: Близько півроку 

* Зверніть увагу на те, що в умовах для франчайзі може бути вказана закупівельна вартість продукції без урахування 15% усушки при транспортуванні, в середньому, це сума більше 2 грн. на кожному кіллограме. 

** Для розрахунку ми взяли середній обсяг продажів продукції у віддаленому районі Києва. Якщо ви орендуєте вдале місце, продажу продукції в день можуть досягти 50 кг і вище, тоді: 

1. Щомісячні витрати зростуть до 35 400 грн. 

2. Каса за місяць складе 42 000 грн. 

3. Чистий дохід з точки - 6 600 грн. щомісяця. 

ПЕРСПЕКТИВА 

Перспектива розвитку бізнесу очевидна: як тільки ви виходите в нуль - можете працювати на розширення власної мережі, відкривати нові точки. З трьох кіосків, розташованих у вдалих місцях можна мати до $ 5 тис. щомісяця. Сюди включається торгівля прохолодними й гарячими напоями, реалізація додаткової продукції (соки, горішки) і дрібні махінації (багато власників за окрему плату відмотувати показання лічильника електроенергії і займаються суміжної торгівлею без ліцензій). 

Ще варіант - зібрати прибуток і викупити кіоск в орендаря. Таким чином ви зможете економити близько 4000 грн. щомісячно на кожній точці мережі. І альтернативний варіант: зібравши велику суму грошей, ви зможете поміняти дрібного франчайзера на більш відомого і влитися у велику компанію. 

ОСОБИСТИЙ ДОСВІД 

ІСТОРІЯ УСПІХУ БІЗНЕСУ 

Галина Волошина, франчайзі, 3 роки стажу: 

«Першу точку я відкривала з натяжкою, взяла кредит і сама працювала продавцем. Потихеньку мій малий бізнес набирав обертів і після того, як я розрахувалася з кредитом, за півроку заробила близько 18 тис. грн. і вклала все в нову точку. Якщо займатися чистою торгівлею - доходи низькі, тому зараз торгую ще й матеріальними товарами, це приносить ще близько $ 2 тис. У мене три кіоски в різних районах Києва та прибуток в місяць близько $ 6 тис. На вивчення споживчого попиту я витратила близько 2 тис. грн ., зате всі крапки прибуткові. Ще один нюанс - персонал. Я знаю, що можливий обважування покупця, тому своїм підлеглим поставила стандартний оклад - 1 800 грн за два тижні роботи, сама їх перевіряю, штрафу і преміюють ". 

ІСТОРІЯ КРАХУ БІЗНЕСУ 

Ірина Левченко, колишній франчайзі, 1 рік стажу: 

«У моїй ситуації була величезна помилка - я відкрила точку на зупинці, де проходять всього три маршрути міського транспорту. В основному я сподівалася на близько розташовану лікарню, інститут і численні фірми. Ніяких досліджень і опитувань не проводила. Справи йшли внатяжку, а коли поблизу відкрився кіоск-конкурентів, мій бізнес працював у мінусі, близько 1 тис. грн прибутку на місяць. 

Зараз я веду переговори про продаж бізнесу. Звичайно, доводиться приховувати справжній стан речей, інакше мій бізнес ніхто не купить. Планую вкласти гроші не в продуктовий сектор, а в жіночу білизну. Тут менші ризики - товар не псується. Максимум, що може статися - вийде з моди ». 

СЕКРЕТИ ПРОДАВЦЯ 

Ганна Ковмір, продавець на точці: 

"Офіційно наша продукція має термін придатності від 4 місяців до року, тому я вважаю, що за добу з випічкою нічого не трапиться. Точка в мене не дуже яка, часто великі залишки продукції. Для того, щоб її продати завтра, сьогодні потрібно випікати НЕ "до корочки", а до середнього кольору, тоді при розігріві вийде цілком товарний вид. Дуже зручно змішувати розігріті залишки з свіжоспеченої продукцією, залишки викладаємо на дно упаковки, свіжі булки - наверх. Додаткові гроші приносить ще обважування покупців. Часто вони настільки голодні або поспішають, що не помічають обважування "в лоб" - на вагах вказана одна сума, а я називаю іншу. Так за день набігає гривень 30 додатково до зарплати, плюс 15 грн. навару за каву і чай, які я купую попередньо на оптовому ринку і продаю разом з випічкою ".


Марина Долинец