П'ять способів відкрити свою справу на допомогу з безробіття

На дрібній торгівлі можна заробляти на життя від 1 800 до 9 000 грн щомісяця.

Багато українців цієї осені несподівано втратили роботу. Одні потрапили під скорочення, інші - вимушено повертаються з заробітків додому. Не варто впадати у відчай, якщо не вдається знайти нову роботу. На шматок хліба з маслом можна заробити, якщо відкрити свою справу. І не поспішайте відмовлятися від цієї ідеї через відсутність грошей. Виявляється, кожен зареєстрований безробітний може отримати в Державному центрі зайнятості одноразову допомогу по безробіттю на відкриття приватного бізнесу (процедуру оформлення читайте в статті «Якщо ви потрапили під скорочення, спробуйте сили у малому бізнесі»). Розміри виплат залежать від суми колишньої зарплати. Мінімальна виплата - 3000 грн. На ці гроші можна запросто відкрити свою торгову точку. Ми прорахували окупність різних видів торгівлі і з'ясували у бувалих секрети і особливості ведення справ. 

«ЧАЙ-КАВА» З ПЕРСОНАЛЬНОЇ ДОСТАВКОЮ 

ОСОБЛИВОСТІ БІЗНЕСУ. Цей бізнес - не легальний, тому, щоб отримати гроші на відкриття своєї справи в Центр зайнятості подавайте бізнес-план «Закусочна» або «Чайної». А коли отримаєте суму, починайте з самого простого - пересувного комплексу (цільове використання коштів не перевіряють). 

Налаштуйтеся на те, що вам знадобиться виглядати привітно в непогожу зимову погоду, годинами стояти на одному місці або пересуватися з важкої візком, періодично бігати додому або в кафе за окропом. План дій такий: 

1. Визначте місце торгівлі. Це може бути ринок, підземний перехід або ж місце транспортної розв'язки. У першому варіанті присутній елемент захищеності (охорона ринку і знайомі продавці). Просто на вулиці ви ризикуєте всім - товаром, грошима і здоров'ям. 

2. Далі оплатіть ринковий збір (за фактом, в кінці кожного місяця). Якщо ви працюєте на вулиці - не платіть збір, але черговий міліціонер може вимагати з вас дань до 50 грн. щодня, що виливається в круглу суму. 

3. Закупіть товар в найближчому оптовому супермаркеті. Найнижчі ціни для оптовиків на ринку «Вокзальний», але якщо у вас немає можливості або часу на велику закупівлю - товар можна придбати в простому магазині, все одно бізнес вийде прибутковим. 

Порада в тему 

Людмила Олегівна, пенсіонерка: «Перший час я теж платила міліціонерам, тому що всього боялася, а вони ще можуть прогнати, і просто хулігани можуть напасти. Зараз перейшла на зупинку біля ринку, притому стою недалеко від перукарського салону. Вийшло - не плачу ринковий збір і поряд грошей не даю - за мною доглядає охорона салону. Доводиться їх безкоштовно пригощати, але це набагато дешевше всіх оплат. Раджу правильно вибирати місце ». 

Ніна Сергіївна, домогосподарка: «Коли черговий наряд вимагав грошей, я відмовилася платити і згорнула торгівлю. Краще платити офіційно до адміністрації ринку за квитанцією, тоді при будь-якому «наїзді» можна показати оплачений чек і відправити «шаровиків» з питаннями до директора ринку. Не раджу ризикувати і переплачувати. Та й на ринку, серед своїх, вас ніхто не чіпатиме ». 

КОШТОРИС 

Витрати на старті і щомісяця: 

Середній ринковий збір на місяць - 500 грн. (Залежить від ринку) 

Закупівля на 2 дні: 
кава-чай - 100 шт. Х 78 коп. - 78 грн. 
одноразові склянки (100 шт.) 9 грн.60 коп. 
одноразові палички (100 шт.) 8 грн.63 коп. 
96 грн. 23 коп. х 15 

Всього закупівля на місяць - 1444 грн. 

РАЗОМ: на старті знадобиться - близько 1945 грн. 

Вважаємо доходи 
Середня виручка в день - 125 грн. 
Середня виручка в місяць - близько 3750 грн. 

Чистий прибуток: 3750 грн. (Дохід) - 1945 грн. (Витрати на старті) = близько 1805 грн. 

Виходить, що вкладені на старті гроші відбиваються до кінця першого місяця і приносять дохід. 

ПЕРСПЕКТИВА. Подібна діяльність гарантовано допоможе протриматися на плаву, легко варіюється по сезонах (влітку, продаж міні соків і води, вареної кукурудзи, горішків, сухариків), але малоперспективна у розвитку. Просто стабільний дохід, який можна збільшити за рахунок нового товару - гарячі супчики, пиріжки, бутерброди. 

Електротовари: ПРОДАЖ ТА РЕМОНТ 



ОСОБЛИВОСТІ БІЗНЕСУ. Мало того що ви як мінімум повинні розбиратися в асортименті, знати, як використовувати товар, які терміни придатності, бажано ще й проводити порівняльні характеристики. Наприклад, які батарейки краще для радіо, а які підійдуть в настінні годинники або диктофон. Враження знавця продаваного товару - ваш ключ до успіху. 

А стартувати потрібно з: 

1. Оренди торговельної точки. Для цього з'ясуйте в районній адміністрації, хто виграв тендер на оренду цієї території. Потім з копією Свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця ви подайте заяву чи до адміністрації ринку, або на ім'я орендаря території (якщо це підземний пішохідний перехід або наземна «зелена зона» міста) і укладіть договір оренди, можна на місяць, півроку, рік . 

2. Закупівлі товару. Закуповувати товар у Києві зручно і вигідно в оптових секторах ринку «Троєщина» і на ринку «Вокзальний» в кіосках для оптовиків. При цьому врахуйте, що більший опт, тим більша знижка за ціною. А на «Троєщині», якщо купувати у постійних продавців, можна отримати ще й додаткову знижку плюс право на обмін бракованого товару. 

Порада в тему 

Віктор, пенсіонер: «Цей бізнес може здаватися малоприбутковою, але не для всіх. Наприклад, я торгую і пропоную додаткові платні послуги - встановлюю ремінці на годинник, міняю батареї, проводжу дрібний ремонт і заробляю додаткові гроші до основної касі, приблизно 1000 грн. Люди в переході часто поспішають і з задоволенням доплачують п'ятірку, щоб швидше продовжити шлях. Ще один секрет - днем, коли покупці школярі та студенти - мені допомагає онук: однолітки більше довіряють один одному і часто приводять нових покупців ». 

КОШТОРИС 

Витрати на старті 
Оренда торгового контейнера з розкладкою - 2100 грн. / 2 *= 1050 грн. 
Єдиний податок СПД - 200 грн. 
Закупівля (4 рази на місяць по 400 грн.) - 1600 грн. 

РАЗОМ: на старті знадобиться - 2850 грн. 

* Ми ділимо на два, бо на старті краще взяти полконтейнера 

Вважаємо доходи 

Каса за місяць - (при 150% націнки) - 1600 +2400 = 4000 грн. 

Чистий прибуток: віднімаємо від загальної каси стартові витрати 4000 грн. - 2 850 грн. = 1150 грн. 

Виходить, що вкладені на старті гроші відбиваються до кінця місяця і приносять доход 

ПЕРСПЕКТИВА. Якщо протягом двох років накопичувати дохід, ви зможете оплачувати оренду цілого торгового контейнера, закуповувати більший асортимент товару і отримувати близько 3000 грн. Як варіант, якщо ви дружите з електротехнікою можна відкрити спеціалізовану точку з продажу і ремонту. У цьому випадку дохід подвоїться - до 4000 грн. в місяць. 

КНИГИ ОПТОМ: ПАРТІЇ для реалізаторів 



ОСОБЛИВОСТІ БІЗНЕСУ. Вам доведеться мати справу з такими ж продавцями, тільки роздрібної торгівлі. Тобто практично продавати сьогодні те, що завтра куплять в роздріб. Тому важливі вивчення попиту і новинок світового ринку, адже те, що вийшло в Європі з'являється у нас уже через 3 місяці. 

Для початку потрібно: 

1. Орендувати торгове місце. Обов'язково подвійне, щоб була комора для зберігання товару (оплата авансом на 1 місяць вперед). Вам потрібно з копією Свідоцтва про держреєстрацію фізичної особи-підприємця подати заяву до адміністрації ринку, або на ім'я орендаря території. Потім укласти договір оренди. Вартість одного місця на книжковому ринку «Петрівка» від 1800 до 3 500 грн. (За подвійний контейнер). Проблем з орендою немає - Петрівка зараз активно розширюється. 

2. Укласти договір з видавництвом. Попередньо обдзвоните видавництва і дізнайтеся, які з них співпрацюють з реалізаторами, вивчіть асортимент, складіть список літератури. Потім у відділі реалізації укладіть договір про поетапну постачання книг. Не забудьте вказати в договорі долю залишків товару - що ви можете знизити ціни й т.д. 

3. Взяти у видавця сертифікат якості паперу. На хвилі моди на екологічно чисті товари покупці побоюються, що чтиво може нашкодити здоров'ю. 

Порада в тему 

Ігор, продавець книг оптом: «Перший час я довго збирав постійних клієнтів: бібліотекарів приватних вузів і курсів, продавців роздробу в регіонах. Зараз просто обдзвонюю список по базі, збираю замовлення і множать на два. Так вирішується проблема аналізу попиту - те, що замовляє більшість, купують і інші ». 

КОШТОРИС 

Витрати на старті і щомісяця 

Оренда подвійного контейнера (оренда, ринковий збір, страховка, охорона) - 3500 грн. 

Фіксований податок - 100 грн. (Ви можете платити єдиний податок, як СПД 200 грн. Або фіксований - 100 грн., Який встановлений спеціально на київському книжковому ринку «Петрівка») 

Закупівля - 100% під реалізацію (тобто ви берете, продаєте товар, а вартість у зазначені в договорі терміни, повертаєте) 

РАЗОМ: на старті знадобиться - 3600 грн. 

Вважаємо доходи 
Середня виручка в день - 5000 грн. 
Дохід у день від продажу (5-7%) - 300 грн. 
Дохід у місяць від продажу 26 днів х 300 грн. = 7800 грн. 

Чистий прибуток: 7800 грн. - 3600 (оренда + податок) = 4200 грн. 

Виходить, що вкладені на старті гроші відбиваються до кінця місяця і приносять доход 

ПЕРСПЕКТИВА. Виграшний варіант - відкрити власний книжковий магазин-салон, на який ви зможете заробити, приблизно через чотири роки і після того, як принесуть прибуток мінімум три оптові точки. 

Ринкова книжкова торгівля відчуває себе в Україні цілком стабільно, а ось магазинів по містах, а тим більше салонів, де можна переглянути літературу за чашкою чаю однозначно не вистачає. У середньому магазин-салон може приносити до 30 000 грн. прибутку (оптовий продаж, роздріб, послуги кафе). 

КНИГИ ВРОЗДРІБ: ПРОКАТ-ПРОДАЖ 



ОСОБЛИВОСТІ БІЗНЕСУ. Роздрібна торгівля книгами вимагає знань в області попиту читачів, щоб закуповувати саме ту літературу, яка зараз популярна. Особливо важливо добре орієнтуватися в авторах і знати короткий зміст видань - тоді ви зможете завоювати постійних покупців і вам не буде страшна конкуренція. Бажано вибрати для бізнесу розділ літератури, який користується постійним попитом, і по ньому легко знайти видавництво у вашому регіоні. Наприклад, спеціалізація «Бізнес-література», «Світова класика», «Дитяча література» і т.п. 

Далі від вас потрібно: 

1. Орендувати торгове місце (оплата авансом на 1 місяць вперед). Див. «Книги оптом» 

2. Укласти договір з видавництвом про постачання книг під реалізацію, і окремо - за готівку. Чим більше книг під реалізацію - тим менше ризики втратити вкладені гроші. Договору ви можете укласти з декількома видавцями. Не забудьте уточнити долю залишків товару - що ви можете знизити ціну, що списати або повернути видавцеві. 

4. Отримати сертифікат якості паперу (див. «Книги оптом»). 

Порада в тему 

Інга, продавець книг: «З вищою педагогічною освітою я легко влилася у книжковий бізнес, тому що вибрала розділ« Книги для школярів ». Сама із задоволенням читаю і даю рекомендації батькам. При закупівлі рекомендую уникати книг з похмурими ілюстраціями, мало відомими авторами і зовсім відмовитися від книг, зміст яких невідоме. Наприклад, під яскравою обкладинкою і багатозначним заголовком може ховатися узагальнена або сумнівна інформація. Мало того, що вам доведеться повернути гроші - постраждає репутація, а в середовищі книголюбів - найкраща реклама завжди словесна. І ще, відразу ж практикуйте прокат книг при 100% оплаті-заставі. Якщо по касі зовсім туго - допоможуть студенти, старшокласники ». 

КОШТОРИС 

Витрати на старті і щомісяця 
Оренда одинарного контейнера (оренда, ринковий збір, страховка, охорона) - 1800 грн. 
Фіксований податок - 100 грн. 
Закупівля (70% під реалізацію) - 2000 грн. 

РАЗОМ: на старті знадобиться - 3900 грн. 

Вважаємо доходи 
Середня виручка в день - 450 грн. 
Дохід у день від продажу (книги під реалізацію націнка до 30%) - 135 грн. 
Дохід у місяць від продажу (книги під реалізацію) 26 днів х 135 грн. = 3510 грн. 
Дохід у місяць від продажу (книги за готівку націнка 50%) = 3000 грн. Всього дохід на місяць-3510 грн. + 3000 грн. = 6510 грн. 

Чистий прибуток: 
6510 грн. (Дохід) - 3900 грн. (Витрати на старті) = близько 2610 грн. + Додатково (прокат / обмін книг і дисків приносить близько 300 грн на місяць) = 2910 грн. 

Виходить, що вкладені на старті гроші відбиваються до кінця місяця і приносять дохід. 

ПЕРСПЕКТИВА. Збільшити доходи допоможе часткове розширення, коли таких торгових точок буде кілька або збільшення площі та асортименту однієї точки, тоді постійні покупці будуть знати, що у вас за потрібною темою є практично все. У будь-якому з варіантів дохід можна подвоїти вже до кінця першого робочого року до 6000 грн. 

Періодичної Преси: розкладка У ПЕРЕХОДІ 



ОСОБЛИВОСТІ БІЗНЕСУ. Приготуйтеся до того, щоб щодня о 6.00 ранку вам потрібно буде закуповувати пресу і до початку годину піку в 8.00 встигнути доставити і розкласти товар. Основні ризики цього бізнесу - вибір видань для продажу та обчислення правильної кількості, щоб не було залишків. 

Ефективна закупівля на 2 торгівельні точки, тому що одна - приносить малий дохід. Тобто при закупівлі 2000 газет ви зможете їх реалізувати до 16.00 і згорнути торгівлю. 

Далі починаємо за планом: 

1. Складаємо список найбільш популярних видань. 

2. Орендуємо торгове місце. Для цього потрібно з'ясувати в районній адміністрації, хто виграв тендер на оренду цієї території. Потім з копією Свідоцтва про держреєстрацію фізособи-підприємця подати заяву чи до адміністрації ринку, або на ім'я орендаря території (якщо це підземний пішохідний перехід або наземна зона). Після цього укладається договір оренди. Варіанти торговельних місць по місту - контейнери і розкладки. Вартість одного місця стабільна - в середньому по Києву 2100 грн. в місяць. 

3. Наймаємо продавців. Для бізнесмена-початківця краще стартувати без найманих працівників, тобто торгувати самому на одній точці, а на другу працевлаштувати членів сім'ї. 

4. Закуповуємо пресу. У Києві це можна зробити на м. «Шулявська» в оптових кіосках преси, біля будівлі «Преса України». Пресу і журнали вони починають отримувати з 04.00 ночі, але офіційно відкриваються з 6.00 ранку. На закупівлю краще приїхати раніше і зайняти чергу (об'їжджати редакції не має сенсу, відпускна ціна - однакова плюс витратити на бензин). 

Порада в тему 

Руслана, власник бізнесу: «Все дохідні місця в переходах метро і на зупинках транспорту в Києві давно зайняті. Тому раджу вибирати торговельні точки в простому підземному переході неподалік від скупчення офісних приміщень - «білі комірці» можуть собі дозволити свіжу пресу щодня. Так і клієнти постійні з'являться, так і продавцю зручніше торгувати в критому просторі ». 

КОШТОРИС 


Витрати на старті 
Оренда торгового контейнера з розкладкою - 2 100 грн. / 2 точки = 4 200 грн 
Закупівля газет перший день: (середня оптова ціна щоденної преси 0, 75 коп) -1 500 грн в день 
Єдиний податок - 200 грн 

РАЗОМ: на старті знадобиться близько 6 000 грн 

Вважаємо доходи 

Каса за день 2 000 (штук газет) Х 0,40 коп (середня націнка продавця-40 коп на одну газету) = 1 500 грн (ціна) + 800 грн (націнка) = 2 300 грн 
На наступний день 1 500 грн вкладаємо у закупівлю, залишається дохід - 800 грн 
Всього за місяць дохід 25 днів Х 800 грн = 20 000 грн 

Чистий прибуток: 
20 000 грн - 6 000 грн = 14 000 грн 
Віднімаємо ризики на залишки-псування преси близько 2 000 грн і зарплату другого продавцю 
25 днейХ100 грн = 4 500 грн. 

Виходить, що чистий прибуток за місяць 14 000 - 4 500 = 9500 грн. 

Виходить, що вкладені на старті гроші відбиваються до кінця місяця і приносять доход 

ПЕРСПЕКТИВА. Найоптимальнішим розвитком бізнесу є його поширення, тобто ви відкриваєте мережа розкладок і точок. Через рік роботи ви зможете купити і запустити в роботу стаціонарний кіоск, отримувати прибуток до 17 000 грн на місяць і економити до 4 000 грн на оренді торгового місця. 

Рекет. ХАБАРІ. РИЗИКИ 

1. Побори адміністрації 

На всіх ринках встановлена висока орендна плата за місце (в середньому - 2100 грн). Вартість охорони, страховка може входити в загальну суму чи оплачуватися окремої квитанцією. «Рекет» тепер один - адміністрація ринку. Саме туди несуть подарунки чи данина від $ 500, щоб працювати в прибутковому місці, а не на виході / вході, біля туалету або смітника. 

2. Хабарі чиновникам і міліції 

Якщо працюєте на території ринку, у переході, в наземній торговій зоні, то платите тільки оренду. На території, не передбаченій як торговельна, - доведеться щодня відстібати 50 грн. черговому наряду міліції. 

3. Фіктивна захист 

Якщо в договорі оренди не вказана страховка майна і ви не сплачуєте окрему квитанцію, при підпалі, ніхто не відшкодує збитки. Аналогічно з охороною: немає оплати - вашу точку можуть обікрасти.


Марина Долинец