Фотобізнес

Фотобізнес може приносити відчутний прибуток і в часи нестабільності, якщо поставити його ... на рейки самообслуговування.

Коли Сергій Тараканов, олімпійський чемпіон, екс-гравець баскетбольного клубу ЦСКА, 14 років тому змінив амплуа спортсмена на підприємця, він і подумати не міг, що його ідея з установки фотоавтоматів в московському метро зросте в масштабний бізнес-проект. На даний момент його компанія «Мета» - лідер на російському ринку послуг миттєвої фотографії. $ 50 тис., вкладених на старті, виявилися досить невеликою платою за побудову прибуткового бізнесу в неосвоєною ніші, рентабельність якого навіть у нинішній час не опускається нижче 30%. 

Шанс, подібний до того, яким скористався Сергій Тараканов в неспокійні 1990-ті, представляється сьогодні і українським підприємцям: вітчизняний ринок фотосамообслужіванія заповнений лише на 5-6%. Примітно, що попит на фотокіоски в 2009-му вже виріс в півтора-два рази, незважаючи на кризу. 

Сам собі фотограф 

Фотокабіни, за допомогою яких можна самостійно відобразити себе, знайомі українському споживачеві в основному завдяки закордонним фільмам. Заходиш в будку, закриваєшся шторкою, корчиш чотири різні пики - і через хвилину отримуєш фотознімок. Причому чим більше людей у кабіні, тим смішніше результат. Тому такі фотоавтоматом стали частиною розважального бізнесу. Фотокіоскі, другий різновид вендінгової фототехніки, виглядають як звичайні платіжні термінали з сенсорним екраном (про інші варіанти вендингового бізнесу див. «Кава-машина, стоп», «ВД» № 6 с. Р.). Крім поповнення рахунку, з їх допомогою можна роздрукувати фото з будь-яких цифрових носіїв, у тому числі і найпоширеніших карт пам'яті, перезаписати фото, приміром, з флешки на CD, редагувати кольори, прибрати ефект «червоних очей», додати рамку, підпис і надіслати електронною поштою друзям. 

Принцип роботи фотокіосків простий: клієнт підключає цифровий носій до приводу, за допомогою написів-підказок на екрані вибирає потрібну ілюстрацію, обробляє її, відправляє на друк, оплачує послугу і через кілька хвилин отримує замовлені фотографії і чек. 

Олег Кулініченко, керівник напрямку фотокіосків ТОВ «Дніпроград», вважає, що потреби українців в миттєвому фото цілком можуть задовольнити 800-900 автоматів (з розрахунку один термінал на 50 тис. осіб). Але сьогодні таких по всій країні не більше 50. 

«Для старту в цьому бізнесі достатньо зареєструватися в якості суб'єкта підприємницької діяльності, вибравши вид діяльності« фотопослуги », придбати фотоавтоматом і орендувати один-два кв. м в одному із торгівельно-розважальних центрів », - розповідає Артур Правдохін, директор компанії« Фото-хвилинка України ». 

50-70 тис. грн., Витрачених на придбання одного кіоску, можуть окупитися менше ніж за 12 місяців. А на курортах - і того менше, всього за сезон. Собівартість друку одного фото 0,8-1 грн. при роздрібній 2-2,5 грн., 100 фото в день - і вихід «в нуль» у зазначений термін забезпечений. Такий показник для великих міст більш ніж реальний, переконані співрозмовники "ВД". В якості підтвердження вони наводять досвід Росії, де термінали, розміщені у місцях з високою відвідуваністю, щодня друкують від 300 фотографій і більше. До таких в першу чергу відноситься метро, але, на відміну від московських колег, столичні чиновники на розміщення фотокабінок в підземці дозволу не дають. Підприємець Артур Правдохін оббиває з цього приводу пороги бюрократів протягом ось уже десяти років, сподіваючись, що злощасна криза зіграє йому на руку. «Фінансові вливання в бюджет метрополітену за рахунок продажу рекламних площ практично вичерпалися, а значить, справи з отриманням дозвільних документів повинні піти швидше», - каже підприємець. 

У України фотостанціі самообслуговування пропонують кілька вітчизняних виробників і дилерів російських фірм. Витрати на витратні матеріали до них (папір для фото і картридж) щотижня будуть становити 500-700 грн. «Підприємець може обійтися своїми силами - техніка в обслуговуванні невибаглива, - пояснює Ігор Жежер, керівник відділу продажів і сервісу фотообладнання компанії« Південь-Контракт ». - Коли запаси паперу і чорнила підходять до кінця, апарат відсилає власнику sms-повідомлення. Додатковий прибуток (20-60%) власнику автомата можуть забезпечити продажу цифрового контента, рамок, календарів, запис і продаж CD та DVD-дисків ». 

«Витрат на рекламу диво-автомата від власника не потрібно - він сам себе просуває і може бути рекламним майданчиком для інших компаній», - упевнений Микола Чернявський, начальник відділу продажів компанії «Вендинг Україна». Фотоавтоматом можуть бути як самостійним видом підприємницької діяльності, так і додатковим сервісом при фотолабораторіях, фотостудіях, в салонах краси, у торговельно-розважальних центрах. Цифрові фотокіоски сприяють збільшенню доходів, навіть коли у клієнтів немає необхідності в миттєвого друку. Наприклад, з їх допомогою можна редагувати кадри та записувати їх на CD. У США такі кіоски встановлюють на заправках, в кафе, барах, ресторанах. У Європі фотоавтоматом стоять навіть в аптеках (за статистикою, кожна німкеня відвідує аптеку як мінімум раз на тиждень). Але насамперед фотокабіни розміщують у місцях великих пасажиропотоків - в аеропортах, в метро і на вокзалах. Адже основний споживач термінових фото - вічно поспішає городянин, звиклий все робити на ходу - їсти, пити і фотографуватися. 

Зараз вилетить пташка 

Фотокабіни можуть бути затребувані, в першу чергу, відвідувачами держустанов. Приміром, паспортних столів. Більш висока, в порівнянні зі звичайним фотоательє, ціна за послугу є виправданою платою за економію часу. 

Ще один перспективний і неосвоєний вид моментального фото - розважальні фотоаттракціони. З їх допомогою можна робити листівки, наклейки зі своїм зображенням. Подібні кабіни (стікер-плеєри) дуже популярні на Заході, особливо серед школярів. 

Ще один перспективний джерело заробітку в ніші - розробка ПЗ для вендінгових фотокабінок, для сайтів, куди кожен користувач ПК може завантажити своє фото та відео і змонтувати власний фільм, переконаний Михайло Черняк, стратегічний аналітик і менеджер з трендвочингу рекламного агентства THINK! McCann Erickson. Такі фото-і відеоапарати з доступом до інтернету будуть користуватися попитом на великих заходах, наприклад, у День Незалежності, на музичних фестивалях, у людей, які забули фотоапарат і відеокамеру. 

Важливий нюанс - якість одержуваних знімків. Приватний підприємець Ігор Сорока вважає, що за цим параметром фотокіоски можуть змагатися з лабораторіями. «Фотографії« з автомата »більш влагоустойчиви і покриваються спеціальним шаром, на якому не видно відбитки пальців, чим іноді грішать фотолабораторії», - пояснює бізнесмен. 

Ну а висока вартість фото - лише наслідок ненасиченість ринку. У США, де фотоавтоматом стоять на кожному кроці, вартість друку для кінцевого користувача дешевше, ніж у фотолабораторії. В Україні цей час теж настане, сподіваються опитані "ВД" гравці ринку. 

Джерело: www.vd.ua