Як заробити гроші без стартового капіталу?

У житті кожного настає момент, коли, лежачи на дивані, він замислюється про сенс буття. І ... про його фінансової складової. Саме вона, ця складова, дозволяє усвідомити життя у всіх її фарбах. І ось тут, після роздумів про місце грошей у нашому житті, саме час приступити до пошуків варіантів заробітку.

Набагато продуктивніше, як правило, виявляються думки про початок власного бізнесу, ніж, скажімо, про пошук чергової підробки, яка нібито допоможе покрити борги або накопичити на майбутню відпустку ... 

Новий, революційний погляд на свою справу пропонує Сергій Азімов на авторських тренінгах «Як заробляти гроші без стартового капіталу». 

Думки масштабно! 

Насамперед варто раз і назавжди відмовитися від занепадницьких настроїв, як то: нічого не вийде, мені завжди не щастило, підприємцем треба народитись і т. д. і т. п. Азімов вважає, що, вивчаючи літературу, відвідуючи тренінги, які вчать заробляти - сам починаєш мислити конструктивно. Скільки книжок, семінарів, тренінгів про бізнесі ви прочитали за останній місяць, тиждень? Не дивно, що бізнес як такий - постає тундрою невідомості, і йти туди боязко ... 

Другий крок на шляху до добробуту - спостереження за тим, як «роблять гроші» інші. Є прекрасна можливість викорінити завістніческіе нотки і почати вчитися у майстрів. «Найжахливіше полягає в тому, що, працюючи на когось, розучується думати, так як в більшій мірі виконуєш чужі накази, - констатує Азімов. - І м'язи в твоїй голові, що відповідають за кмітливість, живучість і спритність нагадують експонат з музею "Амеби швидкісні" ». 

Нуль - сума відносна 

Інший важливий момент: коли грошей немає (горезвісний початковий капітал, відсутність якого і заважає зайнятися, нарешті, своєю справою), бізнес треба починати з нуля. Можна, звичайно, залізти в борги або дістати заначку, яку збирав ще прадідусь, вкласти кровні в новий бізнес - скажімо, відкрити черговий продуктовий магазинчик, зіткнутися з підводними течіями (чиновники, СЕС, податкова, пожежники, мафіознікі, та просто не сподобався магазинчик покупцям ...), розоритися і остаточно переконатися у своїй підприємницькій нікчемності. «А тепер подумайте, скільки часу має знадобитися тільки для того, щоб тобі, смертельно пораненого в кишеню, піднятися з мінуса всього лише в нуль, коли ти впав на диван з простреленою мотивацією і лежиш на ньому цілісінький день, стікаючи відсотком на позичені гроші », - говорить Сергій Азимов. 

Інша справа, коли бізнес починається без вкладення стартового капіталу, тоді і ризикувати нічим. Прибуток повинен приносити бізнес, а не навпаки. 

Креативні ідеї 

Численні учасники тренінгів Азімова, спробувавши поглянути на оточуючу дійсність підприємницьким поглядом, починають бачити безліч перспективних ділових ідей. Головне завдання: ти вкладаєш тільки час і сили, а витрати повинен оплачувати або безпосередній споживач, або рекламодавець, одним словом той, кому це буде вигідно. 

Яскравий приклад втілення ідей тренера - проект фірми «Агентство креативних рішень». Агентство почало свій бізнес з публікації барвистих брошур для наречених. Ті, хто вже встиг побувати в Відділі радісному приводу, знають, що молодятам там, як правило, видають коротку інструкцію, роз'яснювала як поводитися під час реєстрації - казенно надруковану на звичайному аркуші паперу. Руслан Шайхінуров, генеральний директор «АКР», який на той час ще не мав ніякого агентства, але вже пройшов азімовскій тренінг, придумав, як це зробити красиво і одночасно вигідно. У яскравій глянсовою брошурі надрукували текст інструкції загсу, а на наступних сторінках - оголошення рекламодавців, зацікавлених саме в молодожонів. Це реклама весільних салонів, банкетних залів, турів для молодят, музикантів - одним словом усіх тих, хто допомагає зробити весілля справжнім святом. Попадання в цільову аудиторію - стовідсоткове. Клієнтів довго вмовляти не довелося. Тираж був надрукований на передоплату від рекламодавців. 

Мільйон - в задоволення 

Однак мало просто придумати бізнес-ідею, яка може принести багато грошей. Є ряд критеріїв, через які цю ідею потрібно «профільтрувати». Усього їх одинадцять. Дуже важливо, наприклад, щоб бізнес приносив задоволення. Крім того, бізнес повинен, як каже Азімов, бути «екологічним», тобто не нести шкоди іншим, бути вигідним кожній стороні. Не можна забувати про оточення, з яким зіткнеться твій бізнес. Наприклад, в тому ж РАГСі можна було б домовитися про вручення буклетів родичам померлих в той момент, коли вони прийдуть реєструвати смерть. Рекламодавці б знайшлися: похоронні бюро, квіткові магазини, виробники могильних пам'ятників, юридичні фірми ... Відомо, що в похоронному бізнесі крутиться чимало грошей. Але наскільки комфортно заробляти ці гроші в атмосфері постійного людського горя? Кожен повинен відповісти на ці питання сам. І якщо ідея з якихось міркувань не подобається, варто відкинути її без жалю. Після тренінгу Азімова це робити легко, тому що є технологія генерування ідей без обмеження по кількості. 

Інше питання, що і розмах у вибраної ідеї повинен бути значним. Просто так розмінюватися на дрібниці не вигідно. Ідея потрібна на мільйон (зрозуміло, євро, в крайньому випадку, доларів). Можна, звичайно, організувати мережу бабусь біля метро, централізовано торгують насінням. Але й прибуток відповідно буде більш ніж скромна (якщо, звичайно, мережа не монополізує ринок країни). Однак ті ж витрачені час і зусилля стосовно більш плідної ідеї окупляться сторицею. Порівняйте, скажімо, з мережею, що продає яйця Фаберже. 

Харизма - справа тонка 

Все б здорово, тільки гризе багатьох переконання, що заробляти треба вміти, а підприємцем необхідно народитися. Дійсно, якщо вже в дитячому саду у дитини проявилася ділова хватка, він успішно за морозиво здавав в оренду іграшки дітям з сусідньої групи - чудово. А якщо ні - теж питання можна розв'язати. Як зазначає Руслан Шайхінуров, організовуючи свій бізнес, головне, тверезо оцінювати власні плюси і мінуси і так підбирати команду, щоб вона об'єднувала людей, які взаємодоповнюють один одного, які зможуть працювати на загальний результат. Хіба що харизматичність - якість універсальне і рідкісне. Але, по-перше, далеко не в кожному виді бізнесу потрібна харизма господаря. А по-друге, харизматичним якостей можна навчитися. Але це тема вже інших тренінгів ... 

Бізнес для життя 

Бізнес без початкового капіталу - це фундамент майбутньої чудовою ділового життя. Або не діловий. Головна ідея тренінгів Азімова в тому, що жити треба в задоволення. І в ідеалі заробляти тим, що тобі, дійсно, подобається. А якщо ж улюблена справа не особливо прибутково (ну не цінують поки вчителів малювання для дошкільнят ...), значить, забезпечивши себе бізнесом, який самостійно буде приносити стабільний дохід, можна цілком поринути в улюблене проведення часу.