Навіть якщо у людини є найкраща робота за наймом, високооплачувана і престижна, допитливий розум то й справа буде підкидати ідеї для самостійного плавання в бурхливому морі бізнесу. Свою справу володіє масою переваг, найголовніша з яких - внутрішня свобода. Проте мінусів у власного бізнесу теж предостатньо: відповідальність за будь-який результат праці, за благополуччя найманих співробітників, відсутність вільного часу в період становлення справи, необхідність володіння багатьма навичками і знаннями.
Коли вибір падає на створення своєї справи з нуля, людина або планує отримувати набагато більше, ніж у наймі, або йому потрібен престиж і статусність: погодьтеся, категорія «бізнесмен» куди більш поважний, ніж навіть топ-менеджер самої просунутої компанії, це на порядок вище за званням. Неважливо, які внутрішні мотиви рухають підприємцем, коли він вибирає тернистий шлях створення бізнесу з нуля. Важливіше, як він починає рух, які ресурси залучає для грамотного розвитку своєї справи.
Наріжний камінь початку створення бізнесу - пошук працює бізнес-ідеї. Найчастіше життя саме підкидає варіанти, надсилає потрібних людей, потрібно лише вміти розглянути знаки долі і вибрати те саме пропозиція, яка буде годувати довгі роки, приносити істотний прибуток. Можна переглянути гору літератури в інтернеті в пошуках цікавої ідеї, наш сайт в цьому надасть свою допомогу: потрібно лише читати все підряд, поки не виникне особливий інтерес до якогось пропозиції.
Наступний крок - дослідження ринку подібних пропозицій, вивчення поведінки конкурентів в цьому сегменті бізнесу. Крок досить тривалий, оскільки часто, щоб зрозуміти, як організований бізнес, необхідно інтегруватися в групу «противника» під виглядом клієнта або співробітника. У менеджменті така акція іменується «таємним покупцем», або «співробітником-розвідником». Однак потрібно бути готовим до того, що коли-небудь і ваш бізнес так само будуть розглядати «під лупу».
Після аналізу пропозицій на ринку необхідно залучити серйозні ресурси для відкриття своєї справи: набрати грамотні кадри, купити або взяти в оренду недорогу нерухомість, розробити бізнес-план, створити або купити продукт, франшизу (якщо необхідно), і почати просування на ринку. Все тільки починається.
При всіх фінансових і тимчасових, кадрових витратах, все ж таки головний ресурс - знання та досвід. Справжній професіонал навчається завжди, постійно підвищуючи свою кваліфікацію, як в області власного бізнесу, так і в питаннях управління, особистісного зростання. Ринок дуже мобільний, дії розгортаються швидко, тому потрібно бути готовим до диверсифікації, зростання та розвитку компанії. Без серйозних знань грамотний бізнес не побудувати.
Жанна Пятирикова